Motoplky s Martinem Písaříkem o cestě do Iráku s Igorem Brezovarem


Přátelé, nové motoplky jsou tady! Dnes tady máme hosta, který je víceméně začátečník v motocestování, nicméně teď se mu povedl takový husarský kousek, byl totiž na velmi zajímavé cestě na motorce a byl ve společnosti Igora Brezovara, velkého cestovatelského guru. Jaké byly jeho začátky, na čem jezdí a jaké to teda s tím Igorem bylo? Nejen to zjistíte v dnešním rozhovoru. Takže vítám tady známého herce ale neznámého motorkáře, Martina Písaříka. Níže uvádíme krátkou ochutnávku z nově chystaného dokumentu a autentické komentáře od obou cestovatelů. Na konci článku najdete také video Motoplky s Igorem Brezovarem, pokud jste jej ještě neviděli. Rozhodně stojí za to!


Krátký sestřih z cesty a tentokrát už z Iráku! Sledujte stránku Moto cestou necestou, kde se objeví info o celém dokumentu




Tak! A jsem zpátky... V motorce 9000 km a prach z Iráku


Martin Písařík

Před půlrokem jsem na vše zůstal sám. Lidé, kterým jsem dal důvěru, selhali a zklamali a naopak se na poslední chvíli objevili jiní a nabídli pomoc. Nevzdal jsem to, sehnal štáb, doprovodné auto a stal se producentem a donátorem. Celou dobu při mně stál Igor Brezovar Cestovatel a přestože jsme se neznali a nepotřeboval mě ke svým cestám, věřil mi a chtěl jet se mnou. Za to mu patří můj dík (a bude jich víc), bez něj a mé tvrdohlavosti by žádná cesta nebyla.


Změnili jsme destinaci a vydali se z Prahy do Iráku. Viděl jsem svět, který jsem neznal, o kterém jsem jen četl ošklivé věci (a ty se tam dějí), ale poznal jsem úžasné lidi. Lidi, kteří sami mají málo a pozvou vás k sobě domů, zaplatí za vás, pohostí vás, nabídnou vodu, zeptají se, nepotřebujete-li pomoc a stále na vás koukají překvapeně, co že tam vůbec děláte. “Jsme turisti a točíme o krásách Kurdistánu.”, byla naše odpověď. Slzy, potlesk, úsměvy, vděčnost, objetí...


Mám teď v sobě něco krásného a smutného a chci si to udržet. Žijeme si nadmíru dobře, můžeme přejet hranice, svobodně, můžeme říkat, co si myslíme (i když jsou to často bludy:). Máme byty, domy, rodiny... Važme si toho.Jediné, co máme výrazně horší než země, o kterých máme pochybné smýšlení, jsou dálnice. Nejhorší a nejnebezpečnější úsek na trase Praha-Irák je, bohužel, naše D1. Stydím se.


Zdroj: Facebook Martin Písařík


Martin Písařík

Děkuju Tom Tod Dietl a Jenouch Paukert z Labmedia. Na poslední chvíli naskočili do projektu, odjeli s náma celou trasu s profi kamerovým vybavením, s profi přístupem humorem a nekonfliktní lidskou stránkou. Jejich práce je obrovská a mají můj obdiv.


A Igore... Ty jsi nenapodobitelná osobnost, člověk mnoha vědění z cest, který umí poučit a neurazit, který boří ledy celních úředníků a policejních hlídek, který nerad čeká:-) a miluje svět a lidi. Ovšem, na rozdíl ode mne, pozná, na koho si dávat pozor a co je lepší neříkat. Dostal jsem otázku “Jel bys znovu?”. Ano, jel. “S Igorem?”. Ano, rád.


Teď mě čeká další úkol. Natočený materiál prodat, aby mohl vzniknout dokument z cesty a vy jste mohli celé dobrodružství zažít s námi. Děkuju všem za podporu, za to, že jste nám přáli a fandili. S pokorou a vděčností se těším na další kilometry. Moto cestou necestou žije dál. Martin


Mise IRAQ splněna!


Igor Brezovar

Trosku poznatku a co mi cesta prinesla?? Znova jsem se presvedčil, ze muj instinkt o dobrych lidech a nebespeči v valečnich statech funguje. Iračane jsou skvely a navic z Martinem jme tam byly prvni turisticke vlaštovky. Přesvědčil jsem se rovněž, že jsem možna opravdu zkušeny cestovatel, předevšim v jednani z lidma. At už z nepřatelskych kmenu, tak treba u policajtu nebo u tajnych, ktery nas sledovaly a vyzvedali co zde delame.. bylo potreba slovne kličkovat a milosrdně lhat. A nešlapnout nikomu na kuři oko. Prostě jsem vědel, co dotičny chtěl slišet...


Zistil jsem, že jsem stale maly sobec-sobeček. Predevšim u žradla. Zistil jsem, že opravdu neumim až tak dobře řidit motorku v zatačkach. Martin je v tom dravec-lepši. Zistil jsem a to mam radost, že mam opravdu dokonaly stroj BMW. Když jsem ho před měsicem vytahnul z garaže, přidal jsem do kufru fotak, oblečeni a chrapaci přistroj. Jinak vše bylo. A nejlepši na tom je, že dnes před garaži vyndam oblečeni, chrapaci přistroj a fotak. A BMW uklidim. Ubyl jen profil na pneu, a přibyly kilometry. Brzo jich bude 400.000. Nic neupadlo, nic neprasklo, nic nepovolilo, nepraskla ani uměla paska, ani kurtna, nic nic nic. Ano, vypadam jako klaun, jako komediant občas, všechny se me motorce směji, ale věřte mi, ten system funguje již 18 let a 400.000 km nezměneny. Zistil jsem predevšim při kazdodenim baleni Martina a ostatnich motorkařu, že muj system je dokonaly.


Zistil jsem, že ještě nejsem cestovatelsky duchodce... ještě o mně uslušite. zistil jsem, že stale umim realne naplanovat 9.000 km trasu dle planu, kde byla přiroda, kultura, adventure, proste vše co je potreba pro natačeni dokumentu. Je to jine než jsem byl zvikly, ale i zde se mi to povedlo. Vše sedělo, každy den byl nabyty. Byla tam rezerva, kterou jsme postupně vyčerpaly. Děkuji ale hlavně Vam za laiky, byly jste mi motivaci a podpora ze to ma smysl točit a psat ještě pro někoho, ne jen pro sebe!! (Rikal jsem že jsem už jen maly sobec).Dekuji a těšte se na myslim si-profesionalni dokument dvou motorkařu, kde je hodně o jizdě na moto, kde padaly bomby v Iraqu, kde nas přepadla turecka urna, kde jsme navstivily uprchlicky tabor, kde jsme proživaly 53 stupnova horka atd. Martin Pisarik a jeho Ktm byly skvely partyci. Oba nesklamaly. Ponorka nebyla. Klidne bych s nim vyjel znova kamkoliv na světě. Diky Martine za vše.


Zdroj: Facebook Igor Brezovar Cestovatel


Nechali jste si ujet Motoplky s cestovatelem Igorem Brezovarem? Tady jsou! Rozhodně stojí za to



Napište nám něco hezkého


Archiv


© 2019 Geneze, spol. s r.o. | Tento eshop s radostí vytvořil: www.pavelbarot.com
Naše projekty: www.schuberth.cz | www.josef-seibel.cz | www.romika.cz | www.obuv-comfort.cz | www.westernova-obuv.cz